2 gull, 1 sølv og 1 bronse i Gulltaggen

Vi tok hjem 2 gull for Toyota Norge i kategoriene Activation og Reputation, og bronse i Relation. I tillegg ble det sølv i Activation for Kildesortering i Oslo. Dette gjorde oss til mestvinnende byrå (sammen med SMFB).
Juryen hadde følgende å si om gullkampanjen Prøv min hybrid:
“Vinnerjobben skiller seg ut ved veldig smart tankegang i forhold til utnyttelse av mekanismer i denne kategorien, hvor bildet preges av mye rasjonalisering av kjøp i etterkant. Kampanjen aktiverer og benytter ambassadører til å «selge» produktet fremfor de tradisjonelle kanalene og måtene å gjøre det på. Grepet i seg selv bygger langt mer troverdighet og er svært effektfullt. Mediestrategisk skinner jobben også i kraft av at hovedmålsetningen til kunden og selve produktet står sentralt i alle uttak i alle kanaler. Facebook benyttes veldig smart, og er nytenkende ift å koble eksisterende kunde mot potensielle kjøper. En tungvint og i utgangspunktet kompleks oppgave er gjort veldig tilgjengelig og brukervennlig i digitale kanaler. Resultatene er også veldig gode, og tyder på at den beste måten å få noen til å prøve en hybrid kan være folk flest!”
Les mer om Prøv min hybrid
Les mer om #Grønnpose