Mestvinnende reklamebyrå på ANFO Effekt


Skjermbilde 2017-02-10 kl. 10.04.11

Arigato! Planneravdelingen: Patrik og Torbjørn

To gull og to diplom satt vi igjen med etter Annonsørforeningens effektpris. I tillegg ble vår Planning Director, Patrik Bergfjord trukket frem som eneste enkeltperson i en pressemelding fra ANFO. Litt av en kveld! Under ligger juryens begrunnelser og lenker til arbeidene. God lesning!

Gull i kategori «Smart Multi»: Smash! Orkla Snacks & Confectionary – «Til nye høyder med sosial merkevarebygging».

«Vinneren av Smart Multi viser at smart merkevarebygging bidrar til å drive salg. Etter en vellykket relansering var utfordringen å opprettholde et høyere salgsnivå etter kampanjeslutt. Ved å spille på målgruppens premisser, både i innhold og kanalvalg, presterer caset å vise at sosiale medier kan sikre salg. Til tross for reduserte markedsbudsjetter, har Smash! bevist at man kan oppnå vedvarende høyt salg bortom kampanjeeffekter gjennom en tydelig strategi, rendyrking av merkevare og smarte kvalitative og kreative uttak. Gratulerer!»

http://saatchi.no/case/2960/

Gull i kategori «Ny»: Orkla Snacks & Confectionery – Kornmo Knekkebrød. «Gammel dame i ny drakt»

«Årets vinner i kategorien NY stod ovenfor en solid utfordring; De hadde en tradisjonsrik merkevare med høy kjennskap, men i en kategori som har en sterkt nedadgående trend. De hadde tapt over 50% volum de siste 10 årene og hadde en brukergruppe som ble stadig eldre. De over 70 år spiste mest. Mulighetene lå i å flytte merkevaren over i en nye nærliggende kategori som var i sterk vekst. I et lunt kreativt univers som oser av varme og folkelighet har de fått oppmerksomhet blant en bred og noe yngre målgruppe.

Smakstester viste at produktutviklingen har lykkes og det ble forsterket gjennom butikkaktiviteter og rabattkuponger som stimulerte til prøving. Juryen lar seg imponerer over hvordan de har klart å forflytte en merkevare fra noe usunt til noe sunt på kort tid. Kornmo sin reise fra matkjeks til knekkebrød er bygget på en gjennomarbeidet lansering i alle faser! De har solgt over en million knekkebrødpakker og etablert seg som 4.største variant ut av butikk, kun slått av de tre aller meste kjente variantene til den største aktøren i kategorien, Wasa. Ikke verst av en nykommer!»

http://saatchi.no/case/2888/

Diplom i kategori “Smart Single”: Smash:Orkla Snacks & Confectionery – Årets ondeste kampanje

http://saatchi.no/case/2960/

Diplom i kategori “Ny”: Orkla Snacks & Confectionery – Totenflak 2016

http://saatchi.no/case/2972/

Les mer om prisutdelingen på Kampanje

DO1Q8380-2_BW_Lysere

Teamet fra Saatchi & Saatchi og Orkla