DET HANDLER OM FOLK!
I Per Høj har vi alltid dette i bakhodet når vi jobber. For glemmer man det, kan man fort gå seg bort. Det handler ikke om formater, teknologier eller medier. Det er verktøy, og man skal kjenne sine verktøy, men la det ikke være tvil: Det handler om folk. Hva de tenker og føler. Hva de bryr seg om. Det er én ting både mennesker og merkevarer trenger for å overleve. Nemlig at noen bryr seg.
Derfor er innsikt avgjørende i vårt arbeid. Mange har koll på hvem som skal bry seg, altså målgruppen sin, men mange tar for lett på hva disse folka faktisk bryr seg om. For det er folk de er. Ikke en gruppe, et segment, GRP eller TRP. De er mennesker! Det skulle bare mangle at man har kvantitativ innsikt om målgruppen sin. Det er viktig, det. Men det skjer noe når vi faktisk snakker med mennesker i målgruppen. Da dukker det alltid opp et nytt perspektiv, en historie, en glede, en frustrasjon, et skråblikk, en innsikt. Da dukker det alltid opp et frø.
basert på innsikt
gir effekt
FOLK BRYR SEG IKKE!
Om flere annonsører hadde tatt dette innover seg, ville folk vært spart for mye mas. Folk hadde vært lettere å nå. For når alle bare maser på deg, slutter du å høre etter. Vi må ta målgruppen på alvor. Ikke informere, mase eller skryte, men engasjere. Her kommer kreativitet inn. At målgruppen ikke sitter og venter på informasjon fra en merkevare, er et sunt utgangspunkt for all kommunikasjon. Vi må fortjene deres oppmerksomhet. Få de til å le, gråte, humre, mene, tenke. Få de til å bry seg.
Det er altså sånn vi jobber i Per Høj. Rådgivere, plannere, prosjektledere og kreatører. Designere, tjenesteutviklere, teknologer og innholdsprodusenter. Mennesker alle sammen.